Just do it (Nanna)

Just do it



For en kort og intensiv treningsøkt vi hadde i dag! Jeg dro med Linnea på SATS rett etter skolen for å trene litt, og vi jammen meg ikke noe mer enn 13 min. Snakk om en kort treningsøkt, haha Dette er den korteste treningsøkten jeg noen gang har vært med på. Vi kjørte intervall trening på starten og mens Linnea styrketrente, fortsatte jeg med litt jogging. Det ble til 2,5 km på tredemølla og så var vi ferdig trent for i dag. Mange lurer på hvilke slags intervaller jeg kjører og hvor mye stigning jeg løper på. I og med at jeg har hatt skade på kneet bruker jeg alltid å ha 0,5 på stigning, uansett om jeg går, jogger eller springer. De gangene jeg powerwalker setter jeg på alt fra 4 - 15 i stigning sånn at det blir oppover bakke. Da går jeg som regel på 7 - 7,3 i hastighet.

Når jeg kjører intervaller, løper jeg på alt fra 13,5 - 15 avhengig av hvor fort jeg orker å løpe den dagen, og da springer jeg 20 sekunder, har 10 sekunder pause, springer 20 sekunder, 10 sekunder pause osv. Da tar jeg som regel 8x4 eller 10x4. Håper dere fikk svar på noen av spørsmålene deres, og hvis dere lurer på noe mer er det bare å legge igjen en kommentar.




  • 17.06.2014 kl.16:52
    Er så herlig med treningsøkt , håper du får en fin dag videre :)
    17.06.2014 kl.17:13
    skjønn du er ! :D

    Sportygirl

    17.06.2014 kl.17:15
    Du burde ha lengre intervaller for å få mer ut av treningen. Jeg pleier å føler et program spm går slik: 2 min løping med 1 min pause x4 så 1 min løping med 30 sek pause x4 så 45 sek løping med 30 sek pause x4 og til slutt 30 sek løping med 30 sek pause x4. Da får du mye mer utholdenhet. Med så korte intervaller er effekten ganske lav. Men stå på, liker bloggen og motivasjonen din:D
    17.06.2014 kl.17:35
    (Y) Jeg har tenkt å begynne å trene skikkelig nå til sommeren. nå jogger jeg bare ute av og til...en sjelden gang..

    hehe, ha en fortsatt fin dag! :)
    17.06.2014 kl.17:38
    så flink og sprek du er! ha en fin dag videre :D
    17.06.2014 kl.19:17
    Herlig med litt trening <3


    Skriv en ny kommentar

    Design: Ina Anjuta
    hits