Cape Coast (Nanna)

Cape Coast

Vi hadde en kjempe morsom dag i Cape Coast og fikk opplevd litt av hvert. Vi våknet dødstrøtte klokka fire på morningen, men kom oss fort ut av senga og gjorde oss klare uten å vekke de andre. Estelle, kona til Billa ble som sagt med oss og det angre jeg ikke et sekund på, haha. Hun visste nøyaktig hvor vi skulle, og det gikk ikke lang tid før vi satt i bussen som skulle kjøre oss tre timer til Cape Coast. Meeen selv om det gikk fort å finne fram til stasjonen måtte vi likevel vente en time eller halvannen før bussen var full. Her i Afrika kjøre ikke trotroene før alle setene er fulle, uansett hvor man skal. Det er noe som er sykt irriterende, men trøtte som vi var brydde vi oss ikke noe særlig og sovnet etter hvert i trotro?en.

Vi var framme i Cape Coast rundt halv tolv på dagen, og da var bare å kjøre mot Canopy Walk i håp om å rekke alt vi skulle gjøre. Hadde ikke spist noe frokost hjemmefra, så før vi gikk Canopy walken spiste vi lunsj. Katinka og jeg spiste noe som skulle vært en pizza, men bunnen var deigete og tykk, så det var mer en brødpizza med litt ost og tomat. Men ettersom vi ikke hadde spist noe siden kvelden før, var det mer enn godt!

Etter lunsjen gikk Katinka og jeg Canopy walken, mens Estelle fikk ned prisen slik at vi bare skulle betale halv pris, haha. Hun hadde visst en del gode kontakter i Cape Coast, så det ble fort mye billigere enn planlagt. Veien opp til der broen startet var ganske lang. Vi gikk midt inni skogen der både slanger og elefanter levde. Bakken opp til broen var ganske bratt, så vi så ikke så mye av skogen fordi vi fokuserte på ikke å dette på steinene. Han guiden hadde sett en slange på vei opp, men hadde ikke sagt i fra fordi han ikke ønsket å skremme noen. Vi skulle egentlig overnattet i hytten i skogen, men siden den var stengt i helgen får vi vente til neste gang vi skal til Afrika. Folkene fra London skal dra opp neste helg å overnatte, lykke til sier jeg bare! Haha, det skal heldigvis ikke jeg nyte noe av denne gangen :P Canopy walk er hvor man går på en planke midt i skogen, men det er seksti meter rett ned. Det var sykt skummelt på starten fordi man føler man kommer til å falle ned, at plankene ikke holder osv. Det er på en måte som en hengebro der broen vipper fra side til side når man beveger, bortsett fra at den er ganske smal. Katinka nesten løp fra tre til tre fordi hun er så redd for høyder, men jeg fikk stoppet opp og tatt noen bilder da. Det var utrolig kult, og gleder meg til jeg skal tilbake dit om to år!

Etterpå dro vi videre for å se på slaveslottet. Der fikk vi se hvordan slottet så ut, mens en guide bablet i vei. Jeg fikk ikke med meg alt han sa fordi jeg var så sliten, men slottet var veldig fint. Vi kjørte tilbake klokka fem og var hjemme rundt ni fordi det var mye kø på veien, så med en gang vi kom hjem spiste vi og la oss. Er fortsatt sliten etter turen i går, så dagen i dag skal brukes på avslapping og soling på verandaen.

Jeg har forresten fått helt sykt mange myggstikk på føttene, tror jeg blir gal snart! Det klør og klør uansett hvor mye krem jeg har på. På venstre fot har jeg hele seks(!) myggstikk på èt sted, så det sier jo litt om hvor aktive myggene her i Afrika er. Har heldigvis malariapiller og myggspray, så håper ikke jeg blir bitt av noen flere mygg mens jeg er her. Nå har vi allerede vært her to uker, så nå er det bare tolv dager igjen før vi reiser tilbake til Norge. Argh, tiden går alt for fort!

• 14.07.2014 kl.16:40
    spenende <3
    14.07.2014 kl.16:41
    Så heldig du er som får oppleve det der, jeg er litt misunnelig :) og kjempefine bilder, kos deg masse!
    14.07.2014 kl.17:57
    Åååå så kjekt
    14.07.2014 kl.18:22
    Så utrolig kult, virker som en kjekk opplevelse!
    14.07.2014 kl.18:29
    virker kjempegøy,du e dødsheldig!
    14.07.2014 kl.21:54
    Så spennende, og så fine bilder! :)
    15.07.2014 kl.07:49
    Åh, ser ut som en herlig tur!

Francisca

15.07.2014 kl.07:51
    wow det så skummelt ut! Tøffingen;)